HR Business Partner till Pågen
HR • Göteborg
Pågen söker sin nya HR Business Partner till Göteborg. Är du sugen på en vardag som präglas av verksamhetsnära HR-arbete i en dynamisk produktionsmiljö? Ansök redan idag!
Som HR Business Partner på Pågen blir du en viktig del av vårt bageri i Göteborg. Med en produktion som nästan aldrig står still är din uppgift att stödja verksamheten och dess ledare i en rad viktiga HR-frågor. Rollen är bred och verksamhetsnära, gillar du att jobba operativt och vill arbeta på ett bolag där kulturen präglas av handlingskraft och långsiktighet? Då kan rollen som HR Business Partner hos Pågen vara något för dig!
Rollen och dina arbetsuppgifter
Pågen är ett företag i rörelse och som HR Business Partner hos oss innebär det att du kommer arbeta brett, med stor möjlighet till påverkan och utveckling. Rollen innebär både ett stort eget ansvar, samtidigt som du tillhör ett engagerat HR-team som har sin placering vid huvudkontoret i Malmö. Som HR Business Partner kommer du att delta i Pågens HR-avdelnings gemensamma utvecklingsarbete och driva projekt, ta fram ändamålsenliga processer och implementera dessa. Vi har som mål inom HR att vara en affärspartner som arbetar för att förenkla och stödja verksamheten. Du kommer framför allt att jobba gentemot produktionen i Göteborg där det finns 25 chefer att stötta och ca 350 anställda. Du sitter med i bageriledningen för Göteborgssiten.
Exempel på arbetsuppgifter:
· Supportera, vägleda och coacha ledare i alla förekommande HR relaterade frågor
· Driva och stötta ledare i rehabarbetet, inklusive samarbete med företagshälsovård
· Förhandlingar och fackligt samarbete
· Rekrytering och introduktion av nya medarbetare
· Utveckla och implementera HR-initiativ och processer
· Utreda behov, planera och genomföra utbildningar inom HR-området
· Arbetsmiljökommitté
Vem är du?
Vi söker dig som har mångårig erfarenhet av brett HR-arbete i en självständig roll. Du känner dig trygg i din HR-kompetens och har även en relevant utbildning inom området. Du är van vid att jobba verksamhetsnära och har erfarenhet av att arbeta med olika kollektivavtal. Du har haft hand om processer gällande rehabilitering från A-Ö och särskilt viktigt är att du är stark inom arbetsrätt och driver förhandlingar självständigt. Du trivs som bäst när du får arbeta operativt och är van vid att coacha chefer utifrån ett individanpassat förhållningssätt.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med starkt eget driv och en positiv inställning. För att lyckas i rollen så tror vi att du är prestigelös, självgående och handlingskraftig. Du är van vid att anpassa dig efter person och situation när du möter människor på deras villkor och plats. Vidare tror vi att du är en person som skapar en tillit och förtroende med din närvaro och öppna sätt att vara på. Du är van vid att leda utan att vara chef och trivs i den förändring som tar verksamheten till nya nivåer.
Vårt erbjudande
På Pågen erbjuder vi dig en arbetskultur som genomsyras av att samarbeta, viljan att utvecklas samt att ha kul på jobbet. Vår tro på att vara handlingskraftiga, modiga och prestigelösa är en drivande faktor i vår långsiktiga vision, att finnas kvar lika länge som vi har funnits, i över 140 år. Denna tro är vad som kopplar oss samman och stärker vår förmåga att ta ägandeskap i vårt arbete. Tillsammans får vi saker gjorda, vi är schyssta och ärliga mot varandra och tar ansvar för helheten.
Varmt välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen samarbetar Pågen med Zoey. Ansök enkelt och smidigt med CV eller LinkedIn på www.zoey.se. I samband med att du ansöker kommer vi att be dig att svara på några korta frågor. Därefter kommer du att uppdateras om ett eventuellt nästa steg i processen 😊
Funderingar kring vår process eller den här rollen? Varmt välkommen att ringa eller maila Martin Jerrskog (martin.jerrskog@zoey.se, 0733 222 503)